Dersin Adı | Analitik Geometri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATH 116 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öklit uzayındaki doğruların ve koniklerin geometrisini tanıtmaktır. Öğrenciler öklit geometrisinin özünü kavrayıp geliştirecektir. Bu dersde, temel matematik eğitimi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders öklid geometrisinin prensipleri ve kavramlarıyla ilişkilidir. Konik kesitler ve bunların sınıflandırılması, odak özellikleri ve geometrisi işlenir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kartezyen koordinatlar: gerçel sayılar, koordinat doğrusu, R^2'deki kartezyen koordinatlar, mesafe, eğim, düzlemdeki doğrular, paralel ve dik doğrular | George B. Thomas , Ross, L. Finney ‘’ Calculus and Analytic Geometry’’, 9th Edition, (Addision Wesley, 1995) Bölüm: P1, P2 |
2 | Vektörler: düzlemdeki vektörler, vektörlerin skaler katı, vektör toplama, bir vektörün normu (Pisagor teoremi) | George B. Thomas , Ross, L. Finney ‘’ Calculus and Analytic Geometry’’, 9th Edition, (Addision Wesley, 1995) Bölüm: 10.1 |
3 | Uzayda vektörler: skaler çarpım, iki vektör arasındaki açı, vektör projeksiyonu, bir vektörün normu (skaler çarpım kullanılarak) | George B. Thomas , Ross, L. Finney ‘’ Calculus and Analytic Geometry’’, 9th Edition, (Addision Wesley,1995) Bölüm: 10.2, 10.3 |
4 | Vektörel çarpım, karma çarpım, vektörel ve karma çarpımların geometrik yorumları. | George B. Thomas , Ross, L. Finney ‘’ Calculus and Analytic Geometry’’, 9th Edition, (Addision Wesley,1995) Bölüm: 10.4 |
5 | R^3'teki vektörel, parametrik ve simetrik formlar | George B. Thomas , Ross, L. Finney ‘’ Calculus and Analytic Geometry’’, 9th Edition, (Addision Wesley, 1995) Bölüm: 10.5 |
6 | Düzlemler, düzlemlerin kesişimi | George B. Thomas , Ross, L. Finney ‘’ Calculus and Analytic Geometry’’, 9th Edition, (Addision Wesley, 1995) Bölüm: 10.5 |
7 | Doğruların ve düzlemlerin kesişimi, R^3'te bir noktanın doğruya olan uzaklığı, noktanın düzleme uzaklığı | George B. Thomas , Ross, L. Finney ‘’ Calculus and Analytic Geometry’’, 9th Edition, (Addision Wesley, 1995) Bölüm: 10.5 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Konik kesitler, daire, elips, hiperbol, parabol ve grafikleri | George B. Thomas , Ross, L. Finney ‘’ Calculus and Analytic Geometry’’, 9th Edition, (Addision Wesley, 1995) Bölüm: 9.1 |
10 | Çemberleri içeren kesişimler | George B. Thomas , Ross, L. Finney ‘’ Calculus and Analytic Geometry’’, 9th Edition, (Addision Wesley, 1995) Bölüm: 9.1 |
11 | Konik kesitlerinin dış merkezliğe göre sınıflandırılması, ikinci derece denklemler, öteleme ve döndürme. | George B. Thomas , Ross, L. Finney ‘’ Calculus and Analytic Geometry’’, 9th Edition, (Addision Wesley, 1995) Bölüm: 9.2, 9.3 |
12 | Kutupsal koordinatlar, kutupsal koordinatlarda grafik oluşturma | George B. Thomas , Ross, L. Finney ‘’ Calculus and Analytic Geometry’’, 9th Edition, (Addision Wesley, 1995) Bölüm: 9.6, 9.7 |
13 | Silindirler ve ikinci dereceden denklemler | George B. Thomas , Ross, L. Finney ‘’ Calculus and Analytic Geometry’’, 9th Edition, (Addision Wesley, 1995) Bölüm: 10.6 |
14 | Silindirik ve küresel koordinatlar | George B. Thomas , Ross, L. Finney ‘’ Calculus and Analytic Geometry’’, 9th Edition, (Addision Wesley, 1995) Bölüm: 10.7 |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | George B. Thomas , Ross, L. Finney ‘’ Calculus and Analytic Geometry’’, 9th Edition, (Addision Wesley,1995) ISBN-13: 978-0201531749 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | P. R. Vittal ‘’Analytical Geometry- 2D,3D’’, (Pearson, 2013) ISBN-13: 978-8131773604 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 40 | |
Final Sınavı | 1 | 50 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur. | X | ||||
2 | Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
3 | Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder. | X | ||||
4 | Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
5 | Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır. | |||||
6 | Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar. | X | ||||
7 | Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır. | |||||
8 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular. | |||||
9 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur. | |||||
10 | Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest